Langsung ke konten utama

Faith Will Move Mountains


    Ok guys, How's life today? Absolutely fine right? hehe. All right guys, Right here I'm going to share about my experience when I followed Forsima or Forum silaturahi Alhimah 2 agenda. Oh ya before it, I'm going to tell you what fosima is. Forsima is an organization that hold by every students that had graduated from Alhikmah 2. Yeah Alhikmah 2 was my senior high school. Actually forsima had been long time since I was in senior high school forsima had been established. So in this year is My chance to be forsima's organizer. Now I'm treasurer in Forsima. I really want to develop forsima as well. So that My passion is needed here. hehe. I'm really happy when I can meet people from the same culture and school. We always use our mother tounge to talk about something, hehe. We really love to share our problems together and solve the problems together too.
   Last Sunday we went to depok beach. It was located near by Parangtritis beach. We invited our brothers that was doing PKL (Praktek Kerja Lapangan) in around Jogja. PKL or we can say that Practical Work is an agenda that hold every year. The student is from 11th grade. They do practical work because in this era we have to fight AFTA ( Asean Free Trade Association) in order to make a good capability in working. So that why, every student must stay in every places that fit with their spesification. There are 5 spesifications in my school, They are Computer, English, Fashion, Fishery, and Welding. Every spesification has different places. That's all about practical work in my school. Ohh yah almost forget it, I'm gonna talk about when I was in the beach with all of my brothers in depok beach. Ok We went to depok beach at 08.00. Because indonesia had known-well about their rubber hours. so that we went to beach at 09.00 am. Why we gotta late than? because we had to wait our little brothers first. They stayed in different places. So we had to be patient, heheh.  At that times I was in Prambanan. I visited my little brothers from EDS. so that I thought that I was late but not at all. I came there and I didn't see anything except 3 people were confused about the agenda. Than I came there and asked them. "What's going on guys?" I asked. "The places were complicated, ardi said that in depok beach but than several people said that in pelangi beach. Actually the first agenda was in pelangi beach, because right there we were going to learn about turtle observation. Because of miss communication, we directly went to depok beach and changed all the rundown, wow.. hahah. All of them were panic and I tried to make it calm down. "Sloww bro, It's gonna be alright, take it easy". I said. Than they said that "It's not about take it easy but we will changed all the rundown, and I can't sudden change it!!". " Ohh slow bro, let's come in firts, than we gonna make a game, that's the key" I said. So the situation were on fire but we had always be cold. So after all of the problems were solved it. We came in, than made several games. At the first time, Etik described about the game, but the materials was nothing, the materials such music box and the music were left. so directly I asked them to make a circle than I tried to make Ice breaker. "If I say Pagi Pagi!! You have to say that Semangaat!". Ok ready??.. yahh ready!!.. "Pagi Pagi !!". "Semaaangaat!!". So they laughed and it was funny. Then I tried to make a new game again. "If I say Lingkaran kecil Lingkaran Kecil, We have to get closer, but If I say Lingkaran Besar Lingkaran Besar we have to get away". Ok ready?? yaahh.. And they were so spirit untill there were some of their friends fell down than he got laughed from them. That's really wonderful moment that I ever had.
   So right here I believe that "Faith Will Move Mountains". It means that We have to sure for everything that we do. Don't ever say that I cant. But say that "Sure We Can!!".

Here We Are!!












Posting Komentar

Postingan populer dari blog ini

Cara Mudah Mengingat Rasa Yang Terdapat Pada Lidah

Selamat malam sob :). Gimana kabarnya nih sob?? Pasti baik bukan?? hehehe :). Sambil liat untung ada sule enaknya mah berbagi ilmu nih sob :). Saya akan berbagi ilmu tentang "Cara Mudah Mengingat Rasa Yang Terdapat Pada Lidah". Udah pada tau belum apa itu lidah??. Lidah adalah indra pengecap yang terdapat di dalam mulut kita. Sebelumnya saya mau bercerita sedkit dulu tentang lidah ini sob. Lidah ini membantu kita untuk merasakan rasa-rasa pada benda, makanan, minuman, buah-buahan dsb. Jadi jangan pernah kita bersilat lidah #ups maksud saya jangan pernah menyakiti lidah kita sob :).

   Mau tau rasa yang terdapat pada lidah??
Langsung aja cekidot sob :)

Pahit = berada di pangkal lidah
Asam = berada di lidah bagian tepi
Manis = berada di ujung lidah
Asin    = berada di samping depan
Adapun rasa pedas jika makan cabe disebabkan oleh teriritasinya sel-sel reseptor oleh minyak atsiri

   Mudah sih sob, Tapi tempat-tempatnya yang susah sob?? hehehe :)
Mau tau cara mudah untuk mengingatny…

Cara Mudah Mengingat Bagian Dan Fungsi Indra Pendengaran

Selamat malam sob :). Gimana kabarnya nih?? Pastinya baik bukan?? hehehe :). Sebenernya mah cuaca lagi mendukung nih sob, tapi enaknya mah berbagi ilmu sob :). Saya akan berbagi ilmu tentang "Cara Mudah Mengingat Bagian Dan Fungsi Indra Pendengaran". Udah pada  tau belum, apa itu Indra Pendengaran??. Indra Pendengaran adalah sistem indra yang biasa untuk mendengar, dan biasanya indra pendengaran nih berupa telinga. Sebelumnya saya ingin bercerita sedikit dulu nih tentang telinga kita sob. Kita seharusnya menjaga telinga kita sob, karena apa?? Sudah banyak kasus gangguan telinga yaitu Tuli Saraf. Tuli Saraf ini disebabkan putusnya saraf pendengaran sob. Jadi jangan sekali-kali telinga kita di dekatkan dengan suara yang nyaring sob :).

   Mau tau bagian dan fungsi telinga??
Langsung aja cekidot sob :)

1. Telinga Luar     - Daun Telinga (aurikel). Fungsi dari daun telinga sendiri adalah untuk mengumpulkan gelombang suara ke saluran telinga    - Saluran Telinga (tabung auditor…

Cara Mudah Mengingat Bagian Dan Fungsi Sel

Selamat malam sob :).Gimana kabarnya nih? Pasti baik bukan?? heheheh. Sambil nonton copa van java, Lebih enaknya saya berbagi ilmu nih sob :). Saya akan berbagi ilmu tentang "Cara Mudah Mengingat Bagian-Bagian Sel". Oh ya, Udah pada tau belum apa itu sel sob?,hehehhe :). Sel adalah unit terkecil dari makhluk hidup sob. Sebelumnya saya ingin cerita sedikit dulu tentang sel ini sob.Jadi misalkan pedang sob, Kan ada tuh bagian lancipnya sob, Nah sel juga sama seperti bagian runcingnya itu sob. hehehhe :).

   Mau tau ada berapa bagian dari sel itu? Dan apa saja fungsinya??
Langsung aja cekidot sob :)

1. Membran Sel                      = Membran sel sering disebut membran plasma yang bersifat semipermeabel. Artinya membran sel hanya dapat dilewati oleh zat tertentu. Fungsi dari membran sel itu sendiri adalah pelindung sel dan keluar masuknya zat dari dan ke dalam sel.

2. Sitoplasma                           = Cairan yang mengisi sel yang mengandung berbagai zat koloid. Fungs…